Nipsu oli loukannut takajalkansa tapaturmaisesti, Nipsu oli viety Kuusamon eläinlääkäriin, jossa jalka oli kuvattu, sääriluu oli mennyt poikki. Muuta hoitoahan ei ollut kuin leikkaus. Omistaja sai Nipsulle ajan perjantaiksi arvioon/leikkaukseen Kemin eläinlääkäriin ell Jos de Rijkille. Leikkaus onnistui siellä ja Nipsu oli leikattu samantien. Lauantaina Nipsu tuli toipumaan minun luokse. Pientä kipua on jalassa ollut, mutta helpottunut kipulääkkeen saatuaan. Kaulurin pidosta Nipsu ei pitänyt, joten laitoin sidoksen jalkaan aina kun en itse sitä pystynyt seuraamaan, yleensä yöksi. Nyt minulla alkoi vapaapäivät, joten minulla on nyt enempi aikaa toipilaalle. Poika on ihanan rauhallinen, joten vielä ei ole ainakaan ollut ongelmia riehumisten suhteen. Viikonlopun olen pitänyt pennun täysin häkissä, tarpeilla vain ollaan käyty ulkona, nekin hihnassa.

Äsken soitin leikkavalle eläinlääkärille kuulumisia ja oli todella kiinnostunut Nipsun voinnista. Viikon päästä uusi soitto, miten meillä on mennyt. Sovittiin, että minä voin poistaa tikit jalasta. Jos en saa niitä poistettua, voin käydä täällä lekurilla ne poistattamassa.

Omat koirani ovat kiinnostuneet Nipsun leikatusta jalasta, sitä käydään usein haistelemasa. Muuten ottivat pennun hyvin vastaan.

Väärinkäsitysten välttämiseksi: Nipsu on minulla vain hoidossa tällähetkellä, palaa omistajiensa luokse. Kiitos Nipsun omistajille luottamuksesta antaa Nipsu hoiviini.